Van zonwering tot ventilatie: alle innovatie onder één dak in het Renson Concept Home
Op het eerste gezicht valt het huis niet uit de toon tussen de andere woningen in die wijk in dezelfde stijl, maar schijn bedriegt. In de woning ontmoeten we Pieter Lecluyse, Marketing Manager BeLux bij Renson, die meer uitleg geeft: “in deze Renson Concept Home hebben we namelijk al onze concepten bijeengebracht die zorgen voor een aangenaam en comfortabel binnenklimaat. Het is waar we onze baseline – creating healthy spaces – in de praktijk brengen.”
Projectinfo:
Project: Renson Concept Home
Locatie: Waregem
Bouwheer: Renson
Betrokken partner(s): Renson
Het modern ogende huis integreert de nieuwste oplossingen voor zowel ventilatie, zonnewering, gevelbekleding als terrasoverkappingen. Die doorgedreven focus op innovatie is voor Pieter Lecluyse essentieel: het is wat Renson onderscheidt van de concurrentie: “we spelen graag in op de nieuwste bouwtrends. Of het nu gaat om het groeiende belang aan verticaal lijnenspel in residentiële architectuur, of een verschuiving naar steeds grotere glaspartijen in woningen: we hebben een honderdtal mensen die zich fulltime met R&D bezighouden – dat is uniek in de sector. Dat die strategische keuze loont, blijkt uit het feit dat 75% van onze huidige omzet voortkomt uit producten die pas de laatste vijf jaar op de markt zijn gebracht.”
Ik ken weinig - eigenlijk géén - concurrenten met een even uitgebreide R&D-afdeling als de onze."Pieter Lecluyse, Renson
Volgens Lecluyse is innovatie een mindset. Niet alleen de producten zelf, maar ook montage en plaatsing worden daarbij tegen het licht gehouden. Naar een zichtbaar voorbeeld hoeft niet lang gezocht te worden. Lecluyse: “neem nu onze windvaste windschermen waar we 15 jaar geleden mee op de proppen zijn gekomen: jaren later is dat quasi de standaard geworden op de markt. Ook allerlei oplossingen die montage- en plaatsingstijd drastisch verminderen, zijn van een economische en ecologische duurzaamheid die Renson kenmerken.”
B2Build Academy verenigt het volledige bouwteam. Want discipline-overschrijdend denken is de beste garantie voor toekomstgerichte oplossingen. B2Build Academy biedt kennis en inspiratie, trends en evoluties.
Word partner en zet proactief in op kennisdeling, samenwerking en dialoog tussen alle actoren binnen de bouwsector. Ontwikkel samen met niet-concurrentiële partners leadgenereratie op basis van gepersonaliseerde content rond referentieprojecten, hybride events en performante online marketing.
De Bouwschil maakt deel uit van het B2Build Mediaplatform. Onze corporate partners onderschrijven de doelstellingen van B2Build, waarbij we ons richten tot de verschillende actoren in de bouwsector. Steeds met het oog op duurzame en circulaire ontwikkelingen of toepassingen in functie van samenleving en eindgebruiker.
Sluit gratis aan bij B2Build Academy en geniet van deze voordelen
- Toegang tot onze zes thematische bouwplatformen
- Deelname aan inspiratie-events rond actuele kennis uit de bouwsector
- Netwerking met het bouwteam
- Rechtstreeks contact met 60 fabrikanten